Alla inlägg under mars 2009

Av chottis - 31 mars 2009 13:13

ja korten talar för sig självt,,eller???

nu har stormen lagt sig och hon är  helt otrolig..Gilla har inte väckt mig en ända gång inatt:-)) tur för jag behövde min skönhetssömn..

ja jag va nog lite trött när jag skrev igår,Annakarin som då jobbar som polis i kristinehamn hann tydligen inte se mig på"E4" till karlstad..E18 då,är det så noga:-)))))men fort gick det och jag visste att du jobba.men tror du att jag ringer innan???...tur att du jobbar i helgen så du kan hålla koll på mina ungar:-)))))

nu ska jag ut och fota mina andra djur på gården,kolla min hemsida där kommer det kort på dom när annelie kan lägga in dom(min webbis)..antiblogg tror jag hon kallas för??;-))

kram från en hyfsad pigg stockvärmlänning


Av chottis - 30 mars 2009 16:27

det är så härligt att bo på landet..långt till grannar,trafik och buller..även långt till mataffären,vänner och...vetrinären:-(((((((.inte fullt lika mysigt...igår va det deffenitivt inte mysigt....allt börja frid och fröjd med gilla..hon låg och jobba på med jättefina värkar..men det hände inget.så jag kände efter och långt långt där inne så kännde jag ..en svandtipp...nää inte nu igen..precis så som lotta låg.i sätesbjudning.!!...så jag gjorde mig iordning och packa hunden och mig själv + en massa filtar,piang,sax(om det skulle hända något...och så gick det av mot vetrinären,,en resa som tar dryga timmen!!!i karlstad..en söndags kväll,gratis,neheejjj att ringa och säga att man kommer kostar 200..

men men ibland så kvittar sånt...då är det värre med avståndet...iallafalll i bilen ca 5 min innan vetankomst så kommer det en liten kille,som jag hjälpte ut på E4 mot karlstad i 120 km/tim..själv,innan jag han stanna för det gjorde jag,ok att jag tror att jag kan köra bil bra men jag är inte gudalsmäktig på vägen<.-)))

så när han va ute torr och gilla tvätta den lilla så åkte jag hem...för nu skulle det gå bra hade jag bestämt..väl hemma så börjar hon att krysta och en blåsa kommer,åh va skönt....eller?????!!!!..sen då!!!!! ingenting...tjock som en tunna så visste jag att det va en hel hög som ville ut..men ingen kom.så jag kände igen då sitter det en valp som är på väg upp i andra hornet,ja ni som föder upp vet vad jag menar...så irån att jag kom hem kl 20.00 från min lilla biltur på drygt 2 timmar med gilla stånkandes så va det bara att vackert att ringa igen a´200 :- och tala om att NU kommer jag.....så kl 23.00 åkte jag hemifrån igen,men en krystande tik som oxå börja undra varför det inte händer något..men alla dynor handdukar,papper ja "you name it"

när vi kom in så ville jag jag springa till op rummet men det va tydligen nån annan där??? konstigt va dom inte till för mig bara?? så det va bara vackert att sätta sig i väntrummet och ..jag just vänta med gilla och sin lilla valp ..kl 2 -00 lades hon upp på bordet..2.45 hämtade dom mig och sa att nu får jag komma och massera valpar:-))) alla levde även den som låg fel:-))))) och det blev 8 st..5 tikar/3 hanar.

så urtrött,och 17.000:- fattigare(fast 8 valpisar rikare;-)både jag och gilla åkte vi hem och va hemma 06.00..jag är för gammal för det här.....

adjö från en sliten uppfödare...


Av chottis - 29 mars 2009 11:55

vi heter ZaZa och Tarzan..det är vi som står för allt bus i huset just nu.det händer ju inget skoj..matte sitter och vakar i nån låda där gilla sitter och skakar...husse bankar och sågar innanför nått plastskynke.i köket..och alla mellanvuxna är borta,,så vad ska man göra när man grävt gropar i leran?rivit ut alla filtar i hundhuset?gapat på grannen som helt plötsligt gick på "våran" väg.försökt få igång gammeltiken isa.ja då kan man smita in när någon öppnar dörren!!!!,dra en repa i 120 i hallen vardagsrummet och köket med halva rabatten i pälsen..undra varför matte blev så sur???så nu får vi sitta i hundhuset???((((.hoppas dom där nedrans valparna kommer snart så vi är back to normal igen...

vovvov..

Av chottis - 29 mars 2009 00:37

för nog verkar det som om gilla är på g..för inte f..n vågar man göra något nu,med tanke på hur fort det gick för grace att valpa.sådan mor sådan dotter ..kanske...


ja visst känns det som om våren är här...10 cm snö och storm..inte???..fast om man bortser ifrån vädret så märks der..med lamm i hagen,kycklingar och massa marsvinsbäbisar:-)) visste ni att dom föds helt färdiga med full päls,kan äta fast föda och springer omkring det är bara det att dom är typ..5cm:-)) så supersöta..

nu sitter jag och spanat häst till tusen fast lennart tycker jag ska leta efter ett kök istället.vi håller på att renovera eller rättaresagt river ut och bygger ut köket,dom som varit hos oss vet hur det sett ut..nu har vi slagit ut väggen emot hundhallen och ska göra det lite större men bardisk..så man kan "hänga" lite..,det va ju så trångt:-)))) så typ 2012 är det väl klar med tanke på att lennart veckopendlar och kan bara jobba på det på helgerna..

nä nu ska jag vila lite för om det blir valpar inatt så kan det va skönt om man vilat en lite stund..och tv kan man ju inte titta på efter 12 en helg!!! snusk och åter snusk...och hur kul är det när man sitter själv:-)))))..

sov gott

Av chottis - 26 mars 2009 21:49

jag ringde han som äger hästarna som vi har hemma och tala om att vi INTE ville köpa dom,,varför är det så svårt .. man lixom ursäktar sig för att den ena inte kan andas normalt i rörelse och snubblar helatiden och den andra som förrutom anföll mig vid longeringen inte går att lämna själv i hagen/stallet,han blir helt tokig...det är ju inte vårt fel,,ändå så känns det så:-(((.. men  det va inga hard feelings ändå,vi hade dom ju på prov tills i maj så allt kan ju hända...så i påsk åker dom hem igen,känns lite tråkigt för han som jag rider är en himla trevlig med känslig häst att rida och en riktig buffel på marken på en mankhöjd på 163cm....jag vill ha en lugn supersnäll skogsmulle som alla kan rida.. på ca 140-150 cm...vart finns dom månne????

så nu får jag börja leta igen..

hörs snart igen

Av chottis - 25 mars 2009 20:38

en stund när allt är tyst,ingen diskmaskin,karl,ungar...nu ringer det.!!!.vänta...så va var jag..jo och hundarna ligger och sover runt mig på kökssoffan..gilla ligger och stönar tjock som tusan,undra hur många det är i hennes mage??

hon borde valpa till helgen..

idag va jag och daniella ute och red,himla mysigt,jag är kluven vad det gäller hästarna...ibland så är den ena super och den andra knäpp och vice versa...skulle longera den buffliga stora som heter flumber igår,allt gick bra i vänstervarv men när jag bytte så sprang har ett halvt varv vände upp emot mig och lixom anföll mig med bakstrukna öron.typ varje gång...inte så trevlig upplevelse..får nog träna lite  mer på det ,men man är inte så kaxig när ett drygt halvt ton springer hotfullt mot en med öppen mun och hoppar gämnfota....

bli lite villrådig och vet inte riktigt hur jag ska göra,,snacka hund då vet jag ,men häst är det lite annorlunda..man kan ju inte precis ta dom i skägget och säga fyyyyy...

eller göra en sk.alfarullning,,men om jag skulle ta höger fram och bakben och lixom lägga honom ner,då kanske han skulle lyda bättre????eller vad tror ni????

Av chottis - 24 mars 2009 20:18

sitter lite och filosoferar med isa brevid mig,tänk att hon har blivit 11 år och är på sitt tolfte..folk som kommer hit och ska titta på valpar eller vänner som ska titta på oss:-))ja umgås kanske det heter..så säger alla "och hur gammal är den valpen då" och pekar på isa,11år säger man med ett leende på läpparna,då får dom ett så konstigt uttryck i ansiktet:-))hon ser som en hök,hör som en ..??? ja typ allt hon vill iallafall,alla tänder på plats. och skuttar som en valp,fast nog tycker jag att hon börjar tappa fart det är tungt att se,hon är ju allt vad chottans är idag..och va roliga dom blir när dom blir äldre,eller inte,jag trodde att sovmorgon skulle va en självklarhet,men nejdå,8.00 så hoppar hon runt i sängen och undrar om jag ska sova HEEELA dan???? fort ner för trappan,slänger sig ut för att sen stå vid dörren typ 2 min senare och tjatar om att få komma in..sen är det dans tills maten serveras...sen ,,ja då går hon och lägger sig, och om hon skulle vilja så skulle hon nog kunna sova tills middagen kom fram...när jag släpper ut de andra som nog tycker att det är trevligast att gå ut en stund efter maten då lägger sig isa helt sonika ner och visar att nejdu inte förrän sen eftermiddag tack...

om ni tittar på kortet så är det daniella som visar isa i barn med hund på cupen 98 tror jag,isa är 6 mån och daniella är 5 år:-))

det är inte bara isa som börjar bli gammal..snyft!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards