Direktlänk till inlägg 7 april 2009

härlig är våren

Av chottis - 7 april 2009 20:17

tänk vilken da det varit idag,sol och vindstilla.en ridtur i skogen va ett måste,det är nog sista svängen på flumber,han får flytta hem på fradeg med polaern happy,lite vemodigt men ända ett rätt beslut..nu letar jag häst med ljus och lyckta,ja fast det behövs ju inte nu när solen skiner:-))jag kolla annonser 24-7 känns det som men nu tror jag att jag har hittat det jag söker,vi får de i morgon;-)))

med våren och värmen kommer..dofterna ni vet gräset som varit uppvärmt av solen,jorden..och ...hundbajset.... så varje år den första varma vindstilla dagen blir en hundbajsplockar dag..och jag lovar det är mycket efter vinterns "det som göms i tö.ni vet...men nu hade jag en liten tjej i huset som säget "öj chottis,,,haru typ nåt jobb till mej,typ nåt ja kan tjäna lite pengar på typ så jag kan fylla på min mobil typ...och jag tänker...visst har jag det;-)))..så gissa vem som är ute med gula diskhanskar,glasögon,tofs på huvudet,lennarts stövlar och min jacka:-))hon liknar tanten i "rent hus"))) vad gör man inte för lite pengar

kram på er

 
 
Ulla

Ulla

7 april 2009 21:18

Smart drag! Tur du betalar - barnarbete är ju förbjudet .........
Hos oss plockar de vuxna - alldeles gratis dessutom - efter en valp som just nu byter tänder och tuggar sönder det mesta !

Kram
Ulla

http://www.xjar.nu

 
Katarina med flock

Katarina med flock

7 april 2009 21:34

Jag gissar att det är Jasmine som är den "arbetsvilliga myran",.....
Ny pålle på G... så spännande hoppas det blir bra.

Påsk kramar till er på Broby/Katarina

http://thallys.bloggagratis.se

 
Johanna

Johanna

7 april 2009 23:35

"Grannen" har ett paintsto till salu, det krånglar med papprena och hon ville ta föl men ska man inte det så kvittar det väl, hon ser speciell ut med blåa ögon!

http://www.j0gu.blogg.se

 
Lena

Lena

8 april 2009 11:28

Va bra!!! Då vet jag precis vad hon ska få göra när hon kommer.
Näää...skoja bara Jasmine, hos oss får man faktiskt göra mycket roligare saker.
Men Chottis, var hade du typ den där saken som man typ eh liksom tar kort med alltså, gula handskar är ju nästan som gul bil, tjong!!
Frillefrallefrull håller just nu på att slakta en skata och i helgen ska han få besök av tre små mupp bebisar.
Påskkramar

http://www.nogg.se/rallylydnad

 
jasmine

jasmine

12 april 2009 18:19

herre min jesus, vad säger du till dina kompisar, ''den arbetsvilliga myran'' det är jag de, :-)))))))))))))))))
hihi, :)
pusspuss chottis, :)

http://jasmineorre.blogg.se

 
Tove

Tove

13 april 2009 23:56

Duktig tjej! Jasmin. Jag hoppas att nya kusarna passar bättre än de förra. Fina att titta på var de iaf. Vi tar en ridtur tillsammans nån dag :)

http://www.123minsida.se/posserud

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chottis - 7 augusti 2009 23:08

idag har vi fixa och donat innför vår stora årliga fest på broby..70 personer lär vi bli)) härligt.. så jag och grannen johanna har hackat lök typ 50stycken,tror ni man luktar gott om händerna??nää,och det går ju inte bort..sen stekte vi köttfärs och...

Av chottis - 5 augusti 2009 22:17

tänk va tråkigt det är när folk eller andra uppfödare ger sig på valpköpare och snackar skit ,så att valpköparen blir ledsen,fegt tycker jag..att uppfödare som ska va seriösa beter sig så....att dom inte vågar prata med uppfödaren direkt...osportslig...

Av chottis - 30 juli 2009 21:06

nu ska jag börja med facebook.ligger tydligen efter i utvecklingen.. kommer nog igång med den i veckan,,det tar ju lite tid för mig när det gäller det teckniska))).. imorgon äntligen kommer vår häst lena..fast just nu känns hon som ett spöke..man pra...

Av chottis - 26 juli 2009 15:56

idag va jag och lennart på "teknikens dag" mitt ute på landet och tittade på...ja..teknik..temat i år va potatis?? nu känner man sig som en riktig bonne med stövlar och hund i kopplet bland massa bönder med traktorer,hembakat bröd,slungad honung och ...

Av chottis - 25 juli 2009 19:48

som jag blogga..tiden räcker inte till lixom.. efter regn kommer solsken heter det ju.. det har varit lite tråkigt på gården ett tag nu..min häst lotta har varit skadad i ögat en längre tid och vetrinären har varithär x antal ggr,tur att jag försäkra...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards