Alla inlägg under juli 2009

Av chottis - 30 juli 2009 21:06

nu ska jag börja med facebook.ligger tydligen efter i utvecklingen..

kommer nog igång med den i veckan,,det tar ju lite tid för mig när det gäller det teckniska)))..

imorgon äntligen kommer vår häst lena..fast just nu känns hon som ett spöke..man pratar och planerar om henne men hon syns inte till...

fast imorgon förmiddag så smäller det..

idag va vi och titta på en westerntävling i skara..det är som hundsport..massor av olika grenar och alla slags hästar och massa wannebee cowboysar:-))))som vi typ..

imorgon åker jag och åsa till östersund..trevligt..3 hundar med oss så det blir lung och behaglig resa)))

fast massa firade blir det allt,skumpa,sussie esslex fick sitt första cert på egenuppfödd liten vit snuzer somska firas..

så vi hörs efter helgen om jag inte regnat bort..


Av chottis - 26 juli 2009 15:56

idag va jag och lennart på "teknikens dag" mitt ute på landet och tittade på...ja..teknik..temat i år va potatis??

nu känner man sig som en riktig bonne med stövlar och hund i kopplet bland massa bönder med traktorer,hembakat bröd,slungad honung och handspunnet garn..otroligt hur hinner folk med allt sånnt nu för tiden..att få ihop ett garnnystan tar en hel dag???

men trevligt va det och gammelisa fick följa med,skoj för henne att få se något annat än broby..

nu laddar jag för åsas och min tripp till östersund,vi ska bo hås goa sussie fast hon är mitt i flytten så vi får väl campera mellan flyttkartongerna..

planen va att ta med 2 öppna hanar upp,men nu är det 2 champions istället:-))))

och sen lilla heddan som hoppas på det sista certet hon med..mycke champange blir det...men blir ju 42 i helgen oxå))

fast innan helgen blir det en blixt visit till varberg,ut och äta med min kära mor och hem igen..sen kommer hästen i veckan..härligt....

tänkte just på det..denna sommas har fullkomligt försvunnit????

adjösss...

Av chottis - 25 juli 2009 19:48

som jag blogga..tiden räcker inte till lixom..

efter regn kommer solsken heter det ju..

det har varit lite tråkigt på gården ett tag nu..min häst lotta har varit skadad i ögat en längre tid och vetrinären har varithär x antal ggr,tur att jag försäkrat hästen så bra...inte((((.... bara vetvård,inte medicin eller liv,,,tänk att hundarna är man så himla noga med... ja allt sluta med att vi fick avliva lotta i förrgår(((( så himla tråkigt på en så otroligt go häst...sen blev sting(vår bordercollie ) sjuk,bukspottkörteln..som oxå slutade med en avlivning(((,så mycket bedrövelse de sista dagarna har det varit..men så är livet ibland ..tyvärr..,man får inte deppa ihop...

fast lite tittade solen fram i förra helgen när råttan tog sitt cert på första försöket i köping och blev SUCH och byggde på sina championtitlar och idag när min lilla plutt fridolf fick cert och bir i ransäter 2 år och 7 dgr gammal)))

sen väntar vi även på vår nya "amerikanska" quarterhäst som vi köpte i usa när vi va där..hon kommer i nästa vecka..

ska försöka blogga lite oftere..jag lovar

how dee..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards