Direktlänk till inlägg 30 mars 2009

vilken resa....

Av chottis - 30 mars 2009 16:27

det är så härligt att bo på landet..långt till grannar,trafik och buller..även långt till mataffären,vänner och...vetrinären:-(((((((.inte fullt lika mysigt...igår va det deffenitivt inte mysigt....allt börja frid och fröjd med gilla..hon låg och jobba på med jättefina värkar..men det hände inget.så jag kände efter och långt långt där inne så kännde jag ..en svandtipp...nää inte nu igen..precis så som lotta låg.i sätesbjudning.!!...så jag gjorde mig iordning och packa hunden och mig själv + en massa filtar,piang,sax(om det skulle hända något...och så gick det av mot vetrinären,,en resa som tar dryga timmen!!!i karlstad..en söndags kväll,gratis,neheejjj att ringa och säga att man kommer kostar 200..

men men ibland så kvittar sånt...då är det värre med avståndet...iallafalll i bilen ca 5 min innan vetankomst så kommer det en liten kille,som jag hjälpte ut på E4 mot karlstad i 120 km/tim..själv,innan jag han stanna för det gjorde jag,ok att jag tror att jag kan köra bil bra men jag är inte gudalsmäktig på vägen<.-)))

så när han va ute torr och gilla tvätta den lilla så åkte jag hem...för nu skulle det gå bra hade jag bestämt..väl hemma så börjar hon att krysta och en blåsa kommer,åh va skönt....eller?????!!!!..sen då!!!!! ingenting...tjock som en tunna så visste jag att det va en hel hög som ville ut..men ingen kom.så jag kände igen då sitter det en valp som är på väg upp i andra hornet,ja ni som föder upp vet vad jag menar...så irån att jag kom hem kl 20.00 från min lilla biltur på drygt 2 timmar med gilla stånkandes så va det bara att vackert att ringa igen a´200 :- och tala om att NU kommer jag.....så kl 23.00 åkte jag hemifrån igen,men en krystande tik som oxå börja undra varför det inte händer något..men alla dynor handdukar,papper ja "you name it"

när vi kom in så ville jag jag springa till op rummet men det va tydligen nån annan där??? konstigt va dom inte till för mig bara?? så det va bara vackert att sätta sig i väntrummet och ..jag just vänta med gilla och sin lilla valp ..kl 2 -00 lades hon upp på bordet..2.45 hämtade dom mig och sa att nu får jag komma och massera valpar:-))) alla levde även den som låg fel:-))))) och det blev 8 st..5 tikar/3 hanar.

så urtrött,och 17.000:- fattigare(fast 8 valpisar rikare;-)både jag och gilla åkte vi hem och va hemma 06.00..jag är för gammal för det här.....

adjö från en sliten uppfödare...


 
 
Bisse

Bisse

30 mars 2009 17:46

Oj, vilken rysare! Hoppas nu att både Gilla och alla valpar har det bra! Och tänk att det blev 5 (!) tikar. Väntar med spänning tills jag får se de små.
Stor kram
Bisse

http://www.bissefalk.nu

 
Kennelflickan

Kennelflickan

30 mars 2009 18:48

Näe Chottis, det här hände mig för exakt 5 år sedan nu i natt. Elsas första kull! Med tjocka Arnold som låg sätes! Att det är så länge sedan betyder inget för jag upplevde allt igen när jag läste det här! Och så ska du snacka om att vara för gammal? *ler*
Vad skönt att det slutade gott!
Nu kom allt tårarna, kram på er alla.

http://virvlans.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

30 mars 2009 20:56

Ja vilken pärs denna förlossning blev men så skönt att det slutade väl.
Gilla har många småttingar nu att ta hand om men det fixar hon galant.
Så nu har du ingen slapparvecka va??
Kramis

http://www.nogg.se/rallylydnad

 
Ulla

Ulla

30 mars 2009 21:23

Kan du dela med dig till kenneln som aldrig verkar få några valpar???? Fast å andra sidan - det är väl lite kompensation för de som inte blev i höstas?
Hur som helst så hoppas jag att allt går bra även fortsättningsvis, nu har du ju ett nätt litet gäng i olika åldrar att ha koll på!
Kram
Ulla

http://www.xjar.nu

 
Ingen bild

Birgitta

30 mars 2009 23:56

GRATTIS!! Till alla valparna det gjorde ni bra.Det är inte bara en dans på rosor att vara uppfödare. Lycka till med dom små liven.

 
Anna-Karin

Anna-Karin

31 mars 2009 02:44

Haha!!! Goa Chottis, nu sitter jag i bilen på jobbet och vad får jag läsa!!??? Du har kört för FORT på 100-väg!!!!Dessutom på E4 i Värmland!!!Vart går den... Visserligen vid essingeleden och lite varsom helst i Stockholm, men du körde då allt vilse ;)) om du körde E4/karlstad *asgarv* Tar du emot böter? Jag skriver ut dem och tar med dem nästa gång vi lunchar på taihen;)

http://www.tinyteddys.dinstudio.se

 
Ingen bild

annan

31 mars 2009 11:28

Grattis Gilla och stort jobbat Chottis! Medalj. Qooper vill bara hälsa och säga att Chottans Born In My Car är upptaget. Så det så! men han hälsar lite extra till sin "lillebror" som valde detta häftiga sätt att födas på. Den som får den valpen kommer att få en toppen jycke. Det vet jag av erfarennhet ;o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chottis - 7 augusti 2009 23:08

idag har vi fixa och donat innför vår stora årliga fest på broby..70 personer lär vi bli)) härligt.. så jag och grannen johanna har hackat lök typ 50stycken,tror ni man luktar gott om händerna??nää,och det går ju inte bort..sen stekte vi köttfärs och...

Av chottis - 5 augusti 2009 22:17

tänk va tråkigt det är när folk eller andra uppfödare ger sig på valpköpare och snackar skit ,så att valpköparen blir ledsen,fegt tycker jag..att uppfödare som ska va seriösa beter sig så....att dom inte vågar prata med uppfödaren direkt...osportslig...

Av chottis - 30 juli 2009 21:06

nu ska jag börja med facebook.ligger tydligen efter i utvecklingen.. kommer nog igång med den i veckan,,det tar ju lite tid för mig när det gäller det teckniska))).. imorgon äntligen kommer vår häst lena..fast just nu känns hon som ett spöke..man pra...

Av chottis - 26 juli 2009 15:56

idag va jag och lennart på "teknikens dag" mitt ute på landet och tittade på...ja..teknik..temat i år va potatis?? nu känner man sig som en riktig bonne med stövlar och hund i kopplet bland massa bönder med traktorer,hembakat bröd,slungad honung och ...

Av chottis - 25 juli 2009 19:48

som jag blogga..tiden räcker inte till lixom.. efter regn kommer solsken heter det ju.. det har varit lite tråkigt på gården ett tag nu..min häst lotta har varit skadad i ögat en längre tid och vetrinären har varithär x antal ggr,tur att jag försäkra...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards