Direktlänk till inlägg 16 april 2009

nu är påsken över..

Av chottis - 16 april 2009 11:20

och jag kan få sitta en stund..ja så känns det..allt går i ett.

i torsdags så kom ett par blivande valpköpare hit,mycket trevliga:-)) ska bli riktigt roligt att få bekanta sig närmare med den familjen.. dom vill ha en liten kille och dom blev inte avskräkta av mina andra vovvar heller,nu är alla valpar tingade i båda kullarna och igen måste jag säga att de flesta valpköpare verkar toppen:-)) minst 2 tikar  i varje kull och 2 hanar kommer ni se i ringarna framöver:-)) det glädjer mig...

fredagen va upp tidigt(för mig)..vi skulle köra hem hästarna vi hade på prov..så vår gulliga granne som får köra 2 stora hästar och en stor bil ställde upp.. vi starta tidigt för sist vi skulla lasta den ena tog det 2 timmar.. men nu så tog det 5 min...undra om han ville här ifrån???

en lugn och trevlig resa hade vi.åt vårt håll,det vi mötte på vägen va nog allt ifrån lugnt..det va hur mycket ungdomar..fulla ungdomar på vartända parkeringsficka som fanns,och dom va proppfulla..parkeringsfickorna oxå))...och fullt med raggarbilar,snabba bilar,fula bilar,motorcyklar..och jag som trodde jag va uppe tidigt???...då sa min granne att det va elmia i jönköping i påskhelgen..men hallå.....är det nått att se???? jag skulle nog det va roligare att se folket än bilarna.fast jag tror nog att rätt många som va på väg dit aldrig fick uppleva nån elmia,för är man redlös vid 9 på morgonen..ja då blir inte dan så rolig..eller???

iallafall.......

vi lämna hästarna ,,hem..(6 timmar senare) ha påskmidda´

hinna packa bilen bada hund och va trevlig på middan..känns det igen???

upp kl 04.00 väcka ungar för dom ville med,(men jag tror det va kista gallerian som drog mest).

en trevlig utställning som gick helt annorlunda är vad jag hade tänkt...orkade inte stanna till final.trött

och börja bli sjuk....hemma vid 18 till grannen och grilla,mysigt..vi elda upp en husvagn!!!!den va så himla gammal sa grannen..en 67:a... ja jag kanske oxå borde....

hem hyfsat sent...

påskdan...dom nya hästarna kommer..2 st ,ett varmblod "Lotta"ursnygg och trevlig,en partbreed(paint-fullblod)"Milly"med 2 blåa ögon..inte så snygg men himla trevlig ..sen kom det folk och kolla marsvin ifrån göteborg....

och sen kom lilla yenna:-)))) tack sussie för att du körde ner henne ifrån östersund..och sen fick vi en trevlig kväll med god mat och dryck..du trött och jag sjuk:-)))tur att kocken va frisk för god mat fick vi:-)

 ja som ni ser så händer det lite här hemma..

nu ska jag ut och rida en sväng den första ritten på milly.vi får se om jag kan blogga nå mer,nån gång ska väl va första gången man ramlar av...kram på er..






 
 
Lena

Lena

16 april 2009 12:28

Ahhhhhh!!! Inte utmana ödet sådär, trilla av får du göra efter trimkursen*nickar bestämt*.
Alltså åka från Götet till er för att kolla på ett marsvin.....och jag som tycker vi är skadade som dräller runt över hela Sverige för att glo på hundar.....jaja, alla har vi olika sidor.
Nu måste jag protestera å det bestämdaste!! Jag har då aldrig fått en god man när jag har ätit hos dig!! Skärpning!!
Så 67:orna bränns ner,hmmmm....då borde ju jag ha varit aska för länge sen, vilken tur att det inte är mina grannar.
Kramisar!!!

http://www.nogg.se/rallylydnad

 
Ingen bild

chottis

16 april 2009 16:40

jaja god mat.menar jag,jag delar inte med mig hur mycket som helst:-))

 
Anna-Karin

Anna-Karin

16 april 2009 21:14

Jag vet hur eländigt det är att va sjuk!!! Jag gick ju till farbror doktorn för 2 v och han skrev ut pencillin till sambon, men en 500ml flaska coccillana!!! Vi tjejer tål alltså mer än karlar. (sa jag att doktorn var en man...?) Du kan få lite hostmedicin av mig:)
Kram och håll i hornet!!

http://www.tinyteddys.dinstudio.se

 
Annelie Finnebäck

Annelie Finnebäck

17 april 2009 07:10

Hoppas att du har kryat på dig! Nu har även jag provat på hästryggen, inte så dumt faktiskt.

http://www.brackets.se

 
Susie

Susie

17 april 2009 09:18

Hej!
jaa, det är en gammal kropp som man plågar... o 120 mil på ett dygn tar ut sin rätt...:))
Fast du har det otroligt bra med en så händig man både med snickring och matlagning...:-) Förlåt Lennart att jag inte orkade äta upp....!
Sen hoppas jag du kommer upp i sommar så jag får återgälda gästfriheten!
Kram/Susie

http://www.esslex.se

 
Katarina med flock

Katarina med flock

17 april 2009 09:52

JAA,aaa,.... Lennart kan laga goo mat han,... det vet jag.

Hörru Chottis!!! nu får du "tagga" ner lite och spara lite krafter till oss som kommer på söndag till tassarnas trim (Linköping) och din putskurs.... hihihi,haha.

Låter spännande med dom nya "pållarna" och lite utmanande,.... vad du gör så spänn fast säkerhetsbältet *asg*.

Ses på Söndag.
Kram/Katarina

http://thallys.bloggagratis.se

 
Susie

Susie

17 april 2009 23:22

Tur ja har dig... vad skulle jag göra annars...:)) Du vet vad jag menar....;-)
Kramis/Susie

http://www.esslex.se

 
Ingen bild

Ola S

24 april 2009 00:28

Nu vet jag ju att du överlevde ridturen, mer än vad bloggen verkar ha gjort?

*Ha´re bäst å hälsa murveln, eller ja... Lennart alltså..*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chottis - 7 augusti 2009 23:08

idag har vi fixa och donat innför vår stora årliga fest på broby..70 personer lär vi bli)) härligt.. så jag och grannen johanna har hackat lök typ 50stycken,tror ni man luktar gott om händerna??nää,och det går ju inte bort..sen stekte vi köttfärs och...

Av chottis - 5 augusti 2009 22:17

tänk va tråkigt det är när folk eller andra uppfödare ger sig på valpköpare och snackar skit ,så att valpköparen blir ledsen,fegt tycker jag..att uppfödare som ska va seriösa beter sig så....att dom inte vågar prata med uppfödaren direkt...osportslig...

Av chottis - 30 juli 2009 21:06

nu ska jag börja med facebook.ligger tydligen efter i utvecklingen.. kommer nog igång med den i veckan,,det tar ju lite tid för mig när det gäller det teckniska))).. imorgon äntligen kommer vår häst lena..fast just nu känns hon som ett spöke..man pra...

Av chottis - 26 juli 2009 15:56

idag va jag och lennart på "teknikens dag" mitt ute på landet och tittade på...ja..teknik..temat i år va potatis?? nu känner man sig som en riktig bonne med stövlar och hund i kopplet bland massa bönder med traktorer,hembakat bröd,slungad honung och ...

Av chottis - 25 juli 2009 19:48

som jag blogga..tiden räcker inte till lixom.. efter regn kommer solsken heter det ju.. det har varit lite tråkigt på gården ett tag nu..min häst lotta har varit skadad i ögat en längre tid och vetrinären har varithär x antal ggr,tur att jag försäkra...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards