Direktlänk till inlägg 24 april 2009

en vår puss

Av chottis - 24 april 2009 20:11

men bor ju ivärmland och där finns det vargar..eller hur..

ska berätta en liten historia som hände mig för ett par år sen..

jag och lennart va uppe i hönshuset och fixade lite ,jag höll på att kolla att alla hönor mådde bra fixa vatten och mat,lennart plockade ärr,vi prata lite,sen när jag satt inne hos dom sa lennart att -nu går jag ner och lagar mat .

ok sa jag ,jag satt kvar och iaktog hönsen ett tag till,lennart gick ur hönshuset sköt till dörren..och haspa den utifrån...jag tänkte jaja nu ska han va lustig igen så jag sa inget,han står väl utanför och väntar på att jag ska säga nåt men det ska jag inte bjussa på....men då hörde jag att ladugårdsdörren gick igen och då ropade jag lennart..inget svar..sen skrek jag igen att hallå det är inge roligt längre..inget svar..tiden gick och jag fatta att han hade nog låst in mig utan att tänka på det...jag ringde in för tur va det att jag hade mobiltelefonen med mig..men det va upptaget hem..daniella satt och surfa(hade modem då).då ringde jag lennart men hans mobil va i hans bil..Hmmm..jag tänkte på att krypa ut ur luckan vore en syn för gudarna..om jag fastnade och med hela kroppemn insmetad med hönsbajs..öh..nejtack....

så efter 20 min i amoniak hönsbajslukt,visst höns är trevliga men inte så trevliga att jag ville sova där..

tillslut fick jag ringa grannen som fick komma och släppa ut mig..hon fick sig ett gott sktat iallafall,ja va rätt sur faktiskt..

så när jag kom net 30 min senare så säger lennart,,vart tog du vägen..maten va ju klar för länge sen..ja han fick sova i samma säng som mig,och ja jag duscha länge..

kram på er

 
 
Katarina med flock

Katarina med flock

25 april 2009 11:16

Hahaha,..hihihi,... den var jätte bra,.. att bo på landet är ju NÄRA till djur o natur *asg*

Kramar/Katarina

http://www.thallys.se

 
Lena

Lena

25 april 2009 15:19

Stackars dig!!! Bli misstagen för en höna!Kanske du hade fjädrar i håret, kacklar som en höna gör du ju redan så jag kan förstå Lennarts misstag.

http://www.nogg.se/rallylydnad

 
Kennelflickan

Kennelflickan

25 april 2009 16:32

Rätt person på rätt plats? i Hönsgården menar jag....alltså vem var på rätt plats? hahaha
Tack och lov för mobilerna.
Kram och hälsningar från Alundaflickorna

http://virvlans.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

26 april 2009 02:11

Haha, den där historien har jag hör förut...:) Jag säger bara, tur att det inte var jag... :) Saknar er alla, vi ses väl en sisådär år 2010 om jag fortsätter jobba i den här takten. Tur att skype finns så jag kan ringa billigt! Massa kramar

http://www.biralevi.se

 
Ingen bild

Yvonne "Kronan"

27 april 2009 21:30

Japp, den historian kommer jag ihåg. Lite rolig är den allt.
Du och hönsen:-)

 
Johanna

Johanna

30 april 2009 17:29

Jo det va skoj....hahaha!

http://www.j0gu.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chottis - 7 augusti 2009 23:08

idag har vi fixa och donat innför vår stora årliga fest på broby..70 personer lär vi bli)) härligt.. så jag och grannen johanna har hackat lök typ 50stycken,tror ni man luktar gott om händerna??nää,och det går ju inte bort..sen stekte vi köttfärs och...

Av chottis - 5 augusti 2009 22:17

tänk va tråkigt det är när folk eller andra uppfödare ger sig på valpköpare och snackar skit ,så att valpköparen blir ledsen,fegt tycker jag..att uppfödare som ska va seriösa beter sig så....att dom inte vågar prata med uppfödaren direkt...osportslig...

Av chottis - 30 juli 2009 21:06

nu ska jag börja med facebook.ligger tydligen efter i utvecklingen.. kommer nog igång med den i veckan,,det tar ju lite tid för mig när det gäller det teckniska))).. imorgon äntligen kommer vår häst lena..fast just nu känns hon som ett spöke..man pra...

Av chottis - 26 juli 2009 15:56

idag va jag och lennart på "teknikens dag" mitt ute på landet och tittade på...ja..teknik..temat i år va potatis?? nu känner man sig som en riktig bonne med stövlar och hund i kopplet bland massa bönder med traktorer,hembakat bröd,slungad honung och ...

Av chottis - 25 juli 2009 19:48

som jag blogga..tiden räcker inte till lixom.. efter regn kommer solsken heter det ju.. det har varit lite tråkigt på gården ett tag nu..min häst lotta har varit skadad i ögat en längre tid och vetrinären har varithär x antal ggr,tur att jag försäkra...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards