Alla inlägg under april 2009

Av chottis - 29 april 2009 23:07

nu har de älsta valparna redan hunnit att bli 6 veckor,och de yngsta 5,det är inte klokt,goa är dom med..ska ta kort på dom i veckan och sätta ut på hemsidan..sen har alla marsvin flyttat,ungarna alltså ..och ett par kaninungar..så nu är det lungt på den fronten.ultra hämtar jag hem på måndag då har hon gått 7 veckor med rufusbarn i mage..det ska bli spännande att se vad det blir.undra om jag ska spara nån??:-) just nu är det kindergarten på hundfronten,isa ruttnar på de små och föredrar att va ute och strosa på tomten med sting och enya..de "mogna" i huset..tarzan och zaza tränas för fullt inför cupen,så dom iallafall går åt samma håll som jag:-))) vi får väl se..ska inte sova där iår..det känns lite konstigt jag har ju varit cupen trogen i nästan 10 år..men ställa ska jag och chottans klanen håller sig i övre högra hörnet som vanligt,,katarina med flock fixar upp sitt röda fina tält i hörnet så ni vet vart ni ska fylla på:-))) se om det blir några vinglas iår...

jag vet inte ännu hur många chottanshundar det kommer men jag tror det blir ca 15 st ss:-))))ska bli så roligt...

just nu håller jag på att planera min och lennarts usa resa,hu va dyrt det kalaset kommer bli,får väl leva på nudlar sen ,kan va bra för figuren kanske,det är flygresa+veckan på ranchen som vi ska bo på och leka cowboys och valla kor+hyr bil 2v+hotell den andra veckan,sen måste vi ju ha lite kosing till las vegas:-))))

ja det ska bli en häftig tripp,jag lovar att ta kort och sätta in på hemsidan..

ha det så gott så hoppas jag att vi ses på cupen

kramiz(ehh en typisk fjortis kram:-)))

Av chottis - 24 april 2009 20:11

men bor ju ivärmland och där finns det vargar..eller hur..

ska berätta en liten historia som hände mig för ett par år sen..

jag och lennart va uppe i hönshuset och fixade lite ,jag höll på att kolla att alla hönor mådde bra fixa vatten och mat,lennart plockade ärr,vi prata lite,sen när jag satt inne hos dom sa lennart att -nu går jag ner och lagar mat .

ok sa jag ,jag satt kvar och iaktog hönsen ett tag till,lennart gick ur hönshuset sköt till dörren..och haspa den utifrån...jag tänkte jaja nu ska han va lustig igen så jag sa inget,han står väl utanför och väntar på att jag ska säga nåt men det ska jag inte bjussa på....men då hörde jag att ladugårdsdörren gick igen och då ropade jag lennart..inget svar..sen skrek jag igen att hallå det är inge roligt längre..inget svar..tiden gick och jag fatta att han hade nog låst in mig utan att tänka på det...jag ringde in för tur va det att jag hade mobiltelefonen med mig..men det va upptaget hem..daniella satt och surfa(hade modem då).då ringde jag lennart men hans mobil va i hans bil..Hmmm..jag tänkte på att krypa ut ur luckan vore en syn för gudarna..om jag fastnade och med hela kroppemn insmetad med hönsbajs..öh..nejtack....

så efter 20 min i amoniak hönsbajslukt,visst höns är trevliga men inte så trevliga att jag ville sova där..

tillslut fick jag ringa grannen som fick komma och släppa ut mig..hon fick sig ett gott sktat iallafall,ja va rätt sur faktiskt..

så när jag kom net 30 min senare så säger lennart,,vart tog du vägen..maten va ju klar för länge sen..ja han fick sova i samma säng som mig,och ja jag duscha länge..

kram på er

Av chottis - 16 april 2009 11:20

och jag kan få sitta en stund..ja så känns det..allt går i ett.

i torsdags så kom ett par blivande valpköpare hit,mycket trevliga:-)) ska bli riktigt roligt att få bekanta sig närmare med den familjen.. dom vill ha en liten kille och dom blev inte avskräkta av mina andra vovvar heller,nu är alla valpar tingade i båda kullarna och igen måste jag säga att de flesta valpköpare verkar toppen:-)) minst 2 tikar  i varje kull och 2 hanar kommer ni se i ringarna framöver:-)) det glädjer mig...

fredagen va upp tidigt(för mig)..vi skulle köra hem hästarna vi hade på prov..så vår gulliga granne som får köra 2 stora hästar och en stor bil ställde upp.. vi starta tidigt för sist vi skulla lasta den ena tog det 2 timmar.. men nu så tog det 5 min...undra om han ville här ifrån???

en lugn och trevlig resa hade vi.åt vårt håll,det vi mötte på vägen va nog allt ifrån lugnt..det va hur mycket ungdomar..fulla ungdomar på vartända parkeringsficka som fanns,och dom va proppfulla..parkeringsfickorna oxå))...och fullt med raggarbilar,snabba bilar,fula bilar,motorcyklar..och jag som trodde jag va uppe tidigt???...då sa min granne att det va elmia i jönköping i påskhelgen..men hallå.....är det nått att se???? jag skulle nog det va roligare att se folket än bilarna.fast jag tror nog att rätt många som va på väg dit aldrig fick uppleva nån elmia,för är man redlös vid 9 på morgonen..ja då blir inte dan så rolig..eller???

iallafall.......

vi lämna hästarna ,,hem..(6 timmar senare) ha påskmidda´

hinna packa bilen bada hund och va trevlig på middan..känns det igen???

upp kl 04.00 väcka ungar för dom ville med,(men jag tror det va kista gallerian som drog mest).

en trevlig utställning som gick helt annorlunda är vad jag hade tänkt...orkade inte stanna till final.trött

och börja bli sjuk....hemma vid 18 till grannen och grilla,mysigt..vi elda upp en husvagn!!!!den va så himla gammal sa grannen..en 67:a... ja jag kanske oxå borde....

hem hyfsat sent...

påskdan...dom nya hästarna kommer..2 st ,ett varmblod "Lotta"ursnygg och trevlig,en partbreed(paint-fullblod)"Milly"med 2 blåa ögon..inte så snygg men himla trevlig ..sen kom det folk och kolla marsvin ifrån göteborg....

och sen kom lilla yenna:-)))) tack sussie för att du körde ner henne ifrån östersund..och sen fick vi en trevlig kväll med god mat och dryck..du trött och jag sjuk:-)))tur att kocken va frisk för god mat fick vi:-)

 ja som ni ser så händer det lite här hemma..

nu ska jag ut och rida en sväng den första ritten på milly.vi får se om jag kan blogga nå mer,nån gång ska väl va första gången man ramlar av...kram på er..






Av chottis - 7 april 2009 20:17

tänk vilken da det varit idag,sol och vindstilla.en ridtur i skogen va ett måste,det är nog sista svängen på flumber,han får flytta hem på fradeg med polaern happy,lite vemodigt men ända ett rätt beslut..nu letar jag häst med ljus och lyckta,ja fast det behövs ju inte nu när solen skiner:-))jag kolla annonser 24-7 känns det som men nu tror jag att jag har hittat det jag söker,vi får de i morgon;-)))

med våren och värmen kommer..dofterna ni vet gräset som varit uppvärmt av solen,jorden..och ...hundbajset.... så varje år den första varma vindstilla dagen blir en hundbajsplockar dag..och jag lovar det är mycket efter vinterns "det som göms i tö.ni vet...men nu hade jag en liten tjej i huset som säget "öj chottis,,,haru typ nåt jobb till mej,typ nåt ja kan tjäna lite pengar på typ så jag kan fylla på min mobil typ...och jag tänker...visst har jag det;-)))..så gissa vem som är ute med gula diskhanskar,glasögon,tofs på huvudet,lennarts stövlar och min jacka:-))hon liknar tanten i "rent hus"))) vad gör man inte för lite pengar

kram på er

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards